A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. november 2-tól előreláthatóan a hét végéig forgalomterelést vezet be a Deák Ferenc hídon: a bal                           pálya híd az M1 felé ismételten le lesz zárva. A terelés 2+2 forgalmi sávos ideiglenes kiépítést jelent a jobb pálya hídon a halászteleki                                           csomópont felhajtás lezárásával.

November 2-án, hétfőtől előreláthatóan november 9-éig sarucserét végeznek az északi oldali híd egyik támaszánál. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. munkatársai a forgalom alakulásának függvényében, legkésőbb november 2-án hétfőn este megkezdik az ideiglenes terelés kiépítését – jelentette be a NIF.

A beavatkozások alatt a forgalmat ideiglenesen átterelik 2-2 sávon Deák Ferenc híd déli oldali hídjára. A munkálatok befejezéséig forgalombiztonsági okokból a halásztelki csomópont felhajtó ágát lezárják. A 6-os úti csomópontból az M0 51. sz. főút irányába történő besoroláshoz fokozott figyelem szükséges – írták.

„Az osztrák Strabag vezette STR M0 Konzorcium nem az elvárható gondossággal járt el a hárosi Duna-híd kialakításánál, a beépített saruk alulméretezés miatt folyamatosan tönkremennek, ami a forgalom már többedszeri leállításához vezet” – ezt már az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára mondta a hídnál tartott sajtótájékoztatóján.

Schanda Tamás ismertette: a saruk állapotát szeptembertől folyamatos helyszíni szemlékkel és újonnan kiépített monitoring rendszerrel is ellenőrzik, mióta korábban már eltörött egy. E hét szerdán egy másik saru is eltört, bár a károsodás mértéke nem indokolta a híd azonnali lezárását, de sürgős és sokaknak nehézségeket okozó intézkedések kellenek.

Hangsúlyozta: a konzorciumvezető Strabag és a hídszerkezeti munkákkal megbízott alvállalkozója, az A-Híd nyilvánvaló módon felelőtlenül járt el, hibázott a sarutípus kiválasztásánál.

A hídon tavaly májustól szeptemberig végezték el a szükséges sarucseréket, idén áprilisban pedig készre jelentették a bal pályahíd megnyitáshoz szükséges feladatokat is. Nem sokkal később azonban a saruk cseréje szükségessé vált, egyikük el is tört.

„A saját, súlyos mulasztásuk okozta problémákon lassan fél éve képtelenek felülkerekedni a kivitelezők. Csak az állami vállalatok éberségének köszönhető, hogy ezzel nem sodorták közvetlen veszélybe a közlekedőket. Magyarország legforgalmasabb útszakaszával – és az itt rendszeresen megfordulók idegeivel azért kell tehát csiki-csukit játszani, mert a külföldi cég nem járt el a megfelelő gondossággal” – mondta az államtitkár.

Kiemelte: a Strabaggal kötött, a híd rekonstrukciós munkáiról szóló szerződésnek minden pontját be fogják tartatni. Minden hibát, felületességet, gondatlanságot számon fognak kérni, a lehető legszigorúbban járnak majd el. Emellett vizsgálják annak a lehetőségeit is, hogy az ilyen hanyagul, felelőtlenül eljáró cégeket miként lehetne egyszer és mindenkorra kizárni a közbeszerzésekből.

forrás: https://22.kerulet.ittlakunk.hu/kozlekedes/201101/ujra-lezaras-lesz-az-m0-s-deli-hidjan