Összesen háromezer P+R parkoló és a vasútállomásra kerékpárral érkezők számára legalább 2000 B+R biciklitároló tervezését kezdi meg a BFK a pénteken megjelent kormányhatározat értelmében a fővárosi agglomerációban.

“Részletes tanulmányt készítettünk a Mobilissimus segítségével az elmúlt hónapokban a budapesti agglomeráció állomásainak megközelítéséhez szükséges P+R és B+R fejlesztési stratégiáról. A fővárosba vezető mind a 11 vasútvonal és az összes HÉV valamennyi érintett agglomerációs állomásán és megállóhelyén, 108 település összesen 171 helyszínén vizsgáltuk meg, hogy mennyi a jelenlegi kapacitás, mennyire lenne igény most, és a számítások szerint a jövőben hogyan fog növekedni a forgalom. Sok helyen a pillanatnyi férőhelyszám többszöröse is megtelne, ezt nemcsak az mutatja, hogy néhol korán reggel elfogynak a helyek, hanem az is, hogy a füvön vagy nem hivatalos parkolókban is otthagyják az autójukat az ingázók” – tette közzé Vitézy Dávid a Facebookon.

A P+R és B+R parkolók fejlesztése az agglomerációban nem csak az ingázók, de a budapestiek érdeke is, a belváros forgalomcsillapításának előfeltétele az agglomerációs közösségi közlekedés versenyképesebbé tétele. Az egyik legfontosabb eszköz a módváltó utazások elősegítése, vagyis az, hogy a gépkocsit, kerékpárt a vasútállomáson lehessen hagyni. Még jobb persze, ha az utas autó helyett már a vonathoz is közösségi közlekedéssel jut el, a projektnek ezért része a buszfordulók, buszmegállók megtervezése is, ahol ezek hiányoznak.

Az agglomerációs vasút- és hév-állomások megközelíthetőségének fejlesztési feladatait a Budapest Fejlesztési Központ Fürjes Balázs államtitkár felügyelete mellett, 797 millió forint központi költségvetési támogatás segítségével végzi.

Jelenlegi P+R helyzetkép az agglomerációban (képre kattintva nagyítva is megtekinthető)

Jelenlegi B+R helyzetkép az agglomerációban (képre kattintva nagyítva is megtekinthető)

forrás: https://22.kerulet.ittlakunk.hu/kozlekedes/201010/3000-pr-es-2000-br-parkolo-tervezeset-kezdik-meg-az-agglomeracioban