Nemrég kérdeztünk titeket kerületi Facebook-oldalunkon arról, hogy milyen tapasztalatotok van a koronavírus kezelése kapcsán (pl. be lehet-e jutni a háziorvoshoz, ellenőrzik-e a karantént, mennyi ideig tartott, mire megjött a teszt eredménye, működik-e az orvosok telefonos, emailes elérhetősége, stb.). Köszönjük szépen a válaszokat.

Szerencsések vagyunk: nálunk a háziorvosok legtöbbjének sikerült úgy szerveznie a munkáját, hogy előbb vagy utóbb, de elérhetők telefonon vagy emailben.

Háziorvosunk elérhető telefonon, tudtunk simán receptet íratni bár biztos rendkívül leterheltek, nem irigylem őket. Fogászatra is járok pár hete rendszeresen, ott sincs gond. Gyerekorvosnál szerencsére rég jártunk de emailen nagyon hamar szoktak reagálni és segíteni Ők is ha szükséges.

Gyermekorvos telefonon vagy e-mailen elérhető . Segítőkész ,alaposan kikérdez, ha kell az igazolást is kiküldik e-mailben. Felnőtt orvosnál e-mail után e-recept. Amit lehet emberileg és szakmailag megtesznek. Köszönjük Nekik,hogy helyt állnak ebben a senki számára sem könnyű helyzetben.

Az orvos asszony telefonon elérhető, el tudjuk képzelni, hogy hány meg hány ember hívja és hány van éppen ott egy időben, mégis elérhető, vagy kérik, hogy később hívjuk és akkor lehet beszélni; de mindig adott napon belül. Tanácsot ad, segítőkész, és email címe is van, ha az ember szokásos gyógyszert szeretne íratni. Szerintem azt se tudja hol áll a feje, annyi a dolga és mégis állja a sarat! Asszisztens ugyanez! Ripsz ropsz a felhőben a gyógyszer! Ami külön tetszett, hogy egy napon nem voltak és a másik asszisztens felvette és mondta, hogy nincsenek, nem az hogy az ember egész nap hívja őket feleslegesen Mindez a Káldor A.szakrendelő melletti orvosi rendelőre vonatkozik, más családorvosról nem tudok beszámolni. Gyermekorvosi Rendelő: ugyanez, hónapok óta megy az email konzultáció, amikor nem volt az orvos, a helyettesítő orvos válaszolt, maximum 1 nap, de inkább hamarabb minden kész és egy 🙂 jelet is tesz az asszisztens a levelekre, mert erre is figyelemmel van. A káldori gyerekorvosok FB oldalon naprakész infókat adnak, de még a szabiról is. Én hálás vagyok nekik, hogy állják a sarat, és remélem mielőbb visszaáll a rend mindenhol, mert ezt a “fennforgást” sokáig nem fogják bírni sem ők, sem az emberek.

Persze, az ellenkezőjére is akad példa:

A tapasztalatom az az hogy sem telefonra sem sms-re sem e-mailra sem arra hogy kopogok, semmire nem reagàlnak…

Azért jó ha tudjátok, olvasónknak mesélte az orvos:

Miközben a rendelési idő naponta egy órával rövidült, a betegek száma érdemben nem csökkent, egy betegre kevesebb idő jut, eközben viszont jelentősen megnőtt a telefonforgalom, így vagy a beteggel tud még kevesebbet foglalkozni, vagy a hívást nem tudja fogadni.

forrás: https://22.kerulet.ittlakunk.hu/egeszseg/201116/covid-tapasztalatok-keruletben-haziorvosok-legtobbjet-el-lehet-erni-telefonon