Ezzel a szlogennel indított kampányt az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum az almafogyasztás népszerűsítéséért, melynek nyitó sajtótájékoztatóját a Budafoki Szomszédok Piacán rendezték meg.

A kampány célja az egészségtudatos vásárlásra és táplálkozásra való ösztönzés mellett, a vásárlók és fogyasztók figyelmének felhívása a friss és ízletes alma nagyszerű hatásaira. Emellett bemutatja az alma pozitív élettani hatásait, hiszen az alma nagyban javítja az általános egészségügyi állapotot, erősíti az immunrendszert és mérsékli a fáradékonyságot.

 A sajtótájékoztatón beszédet mondott Karsay Ferenc polgármester, aki a rendezvénynek otthont adó Budafoki Szomszédok Piacáról így fogalmazott: ,,Nem csupán egy kereskedelmi egység, hanem fontos közösségi tér, egy agóra is. Már a tervezésénél nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy a piac és környezete alkalmas legyen találkozásokra, ahol az emberek összejöhetnek, szót válthatnak. Alkalmas legyen ünnepségek vagy akár spontán rendezvények megtartására, de a mindennapokban a kiülős teraszokon, a téren elhelyezett interaktív gyümölcs-szobor kompozíciónál akár a gyermekek is kikapcsolódhassanak. A piac tehát ma is több, mint az áruk cseréjének a helyszíne, a hagyományok örzője is.”

Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárgazdaságért felelő helyettes államtitkára kiemelte, hogy a kampány legfontosabb célja az emberek figyelmének felhívása a jó minőségű, egészséges, magyar termékek fogyasztására. A gazdák a tavaszi járványhelyzetben is bebizonyították, hogy el tudják látni az országot élelemmel, ezért fontos, hogy a vásárlók az ízletes, zamatos, nem több ezer kilométerről érkező árut válasszák, ezzel is támogatva a magyar családok boldogulását és a gazdasági növekedést. Ráadásul a mostani járványhelyzetben nem lehet eléggé hangsúlyozni az alma egészséges élettani és betegségmegelőző hatásait, hiszen ahogy a régi magyar közmondás tartja: “napi egy alma – az orvost távol tartja”.

Az AMC ügyvezetője, Ondré Péter kiemelte, hogy a kampánnyal az étkezési alma iránti keresletet szeretnék növelni. Az alma szinte egész évben kapható, nagy mennyiségben áll rendelkezésre és a többi gyümölcsfajhoz képest tízszer annyi ideig tárolható. Kitért arra is, hogy a december végéig tartó kampány kiemelt két hetes időszaka alatt  imázsfilm, rádió-, televízió, online-, és közösségi média hirdetésekkel kampányol az AMC, valamint december végéig  számos kóstoltatáson találkozhatnak az ”Alma, a természet oltalma” szlogent viselő promóció üzeneteivel, és ismerhetik meg az alma jótékony hatásait, kezdve az immunerősítéstől a kiváló koleszterincsökkentő és fogyókúrába is hatásos vitamin és ásványianyagtartalommal.

Németh Zsolt, országgyűlési képviselő kifejtette: „ A magyar alma fogyasztását népszerűsíti az agrárminisztérium a Szomszédok Piacán. A piac kettős előnye közösségünk számára, hogy a budafokiak minőségi magyar áruval és személyesen egymással is találkozhatnak. Aki magyar almát vesz, az nemcsak minőségit vesz, hanem támogatja a magyar termelőket is – erősíti a magyar közösséget a Nemzeti Összetartozás évében. Hozzáteszem, hogy az öntudatos vásárlás már a reformkorban védte a hazai termékeket, termelőket, piacot az Országos Védegylet ernyője alatt. Vegyél, fogyassz hazait!”

A sajtótájékoztató részeként lehetőség volt a piac környékén járó lakosoknak megkóstolni a különböző almafajtákat, amely nagy sikernek örvendett. A kampányról részletesebben itt olvashatnak: https://www.amc.hu/almakampany/

Fotó: Horváth Tamás

forrás: https://budafokteteny.hu/hir/alma-a-termeszet-oltalma