Egy híd amire szükség van, de nem a tervezett formában.
Azt, hogy a Lágymányosi (Rákóczi) híd és az M0 déli hídja között szükség van egy új, átkelőre, senki nem vitatja.
A Vitézy Dávid által vezetett és Fürjes Balázs államtitkár által felügyelt Budapesti Fejlesztési Központ Zrt. a tőlük megszokott grandiózus látványtervekkel mutatta be a Galvani híd terveit.
Az elképzelés valóban impozáns, bár a Duna Aréna kapcsán megtapasztalhattuk már, hogy a látványtervek köszönőviszonyban sincsenek a végül felépült valósággal.
Sajnálatos, hogy a híd budai lehajtójának kialakítása és a kapcsolódó úthálózatra vonatkozó tervek a pesti oldalhoz képest jóval kisebb figyelmet kapnak a BFK és a sajtó részéről.
Pedig a Galvani híd a BFK szerint is jelentős forgalom növekedést fog okozni a sűrűn lakott és már a mai forgalomtól is szenvedő Andor utcában és a Szerémi út déli szakaszán.
Mire is készül a BFK?
Elmondásuk szerint városi hidat terveznek, de az általuk várt forgalom nagysága megegyezik az M0-ás legforgalmasabb szakaszának forgalmával!
A híd szlogenje a belváros tehermentesítése, azonban a híd nemhogy csökkenti a városba érkező forgalmat, hanem az M0-ásról vonz be több ezer autót a városba, ami minden józan gondolkodásnak ellentmond.
Napi 9000 autóval növekedne az Andor utca forgalma, anélkül, hogy az Andor utcával kapcsolatban bármiféle vizsgálatot, módosítást végeznének, hiszen a BFK a tervezés határaként a Fehérvári utat jelölte meg.
A városi híd koncepciónak megfelelően a híd budai oldalán felszíni, jelzőlámpás csomópontokat építenének, a Galvani út és a Szerémi út, illetve az Andor utca és a Fehérvári út csomópontjában.
A Szerémi út déli szakaszának forgalma napi 9500 autóval növekedne, úgy, hogy a Galvani út ezen szakaszán már 14.500 autó a várt többlet!
Azaz a Szerémi és a Galvani utak kereszteződésében a maihoz képest naponta 24.000 autóval több autó útja keresztezi majd egymást.
A tervezők elképzelése szerint a Galvani út ebben a kereszteződésben 8 (!) sávos lenne. Aki egy ilyen utat el akar képzelni, az nézze meg az Irinyi József utcát a Budafoki út kereszteződésénél.
Ebből a kereszteződésből a Lágymányosi és Galvani hidakról az M1-M7 felé tartó forgalom már „csak” 3 sávon menne tovább a Fehérvári útig, ahol az Andor utcában már csak két sáv várja.
Ugyanakkor a Fehérvári és Andor utca kereszteződésének átbocsátó képessége nemhogy növekedne a maihoz képest, hanem csökken, hiszen a BFK betervezett egy a Fehérvári útra északra elforduló villamosvonalat is, amely villamosok áthaladása a Fehérvári és az Andor utcák forgalmát egyaránt akadályozza, csökkenti az áthaladásra rendelkezésre álló időt.
Hogyan lesz képes az Andor utca ezt a forgalmat elvezetni?
Hogyan tudja a két fenti kereszteződés ezt a forgalmat lebonyolítani, úgy, hogy ne alakuljanak ki folyamatos dugók?
Miközben a pesti oldalon különböző tervek készülnek az út részleges felszín alá vitelére, a budai oldalon semmi hasonló nincs, még a potenciális alternatívák között sem.
A híd budai hídfőjében 7 forgalmi sávval, egy villamos vonallal és megállóval számol a tervező. Ez a kiépítés azzal jár, hogy a Galvani út déli oldalán található ősfás terület lényegében áldozata lesz az építkezésnek, hiszen az ott található épületek bontásra, a fák pedig kivágásra kerülnek.
Ezek a fák számunkra pont olyan értékesek, mint a Határ út mellett lakók számára a kiserdő!
Mit tudunk tenni, mi újbudai polgárok?
Töltsük ki minél többen a BFK kérdőívét, szeptember 29-ig itt:
Tegyük fel ezeket a kérdéseket a BFK vezetőinek és követeljünk valódi válaszokat tőlük!
Újbuda Önkormányzata biztosítja a lehetőséget arra, hogy a BFK vezetői válaszolhassanak a lakosság kérdéseire és természetesen képviselni fogja az itt lakók érdekeit.
Legfontosabb követeléseink:
A híd budai levezető útjának tervezési határa nem lehet a Fehérvári út, a teljes M1-M7-ig tartó útszakaszt vizsgálni kell!
Az Andor utca forgalmát nem növelni, hanem csökkenteni szükséges!
Elvárjuk, hogy ez a forgalom a felszín alatt kerüljön elvezetésre a sűrűn lakott övezetekben.
A tehergépjármű forgalmat teljesen ki kell tiltani az Andor utcából!
A Galvani híd valódi városi híd legyen, aminek nem lehet célja az agglomerációból érkező forgalom bevonzása, hanem a Duna két oldalán lakók helyi közlekedési igényeit kell szolgálnia!
(Erhardt Attila – képviselő)
forrás: https://www.facebook.com/erhardtattila/posts/2725857967734080